[O1] demontaż listwy oświetlenia tablicy w OC1 combi - rdza

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rafiramzes
    Classic
    • 2011
    • 9

    [O1] demontaż listwy oświetlenia tablicy w OC1 combi - rdza

    Zamieszczone przez parasite
    z 4-5 lat i mimo 5-6mm
    3mm zużyłeś przez te lata :?: :!:
  • rafjan
    Classic
    • 2010
    • 31

    #2
    [O1] demontaż listwy oświetlenia tablicy w OC1 combi - rdza

    WItam .
    W związku z pojawiającą się korozją na klapie tylnej w OC 1 kombi , muszę rozebrać klapę i spróbować zrobić zaprawki.
    Czy ma ktoś z Was instrukcję jak prawidłowo i delikatnie zdemontować wnętrze klapy tylnej tak aby dostać się do mocowań listwy oświetleniowej tablicy rejestrcyjej.

    interesują mnie schematy, Wasze sugestie oraz ewentualne zdjęcia przedstawiając demontaż tej listwy.

    Pozdr
    RAFJAN :-)

    Komentarz

    • Siemion
      Drive
      • 2008
      • 63
      • Volkswagen

      #3
      Re: demontaż listwy oświetlenia tablicy w OC1 combi - rdza

      Zamieszczone przez rafjan
      WItam .
      W związku z pojawiającą się korozją na klapie tylnej w OC 1 kombi , muszę rozebrać klapę i spróbować zrobić zaprawki.
      Czy ma ktoś z Was instrukcję jak prawidłowo i delikatnie zdemontować wnętrze klapy tylnej tak aby dostać się do mocowań listwy oświetleniowej tablicy rejestrcyjej.

      interesują mnie schematy, Wasze sugestie oraz ewentualne zdjęcia przedstawiając demontaż tej listwy.

      Pozdr
      Do zdjęcia tej listwy będziesz musiał zdjąć boczek tylnej klapy (jest na zapinki/ zatrzaski)
      Od wewnątrz zobaczysz całą instalację oświetlenia tablicy oraz śruby mocujące listwę i zamek. Listwy tej nie zdejmowałem ale wpadły mi kiedyś do wnętrza klapy oprawki żarówek oświetlenia tablicy i musiałem się tam dostać. Odkręcenie listwy powinno być intuicyjne. Jeśli chodzi o korozję to jej usunięcie nie będzie łatwe. U mnie ASO podchodziło do tematu dwukrotnie. Za pierwszym razem malowanie klapy i po 1,5 roku ponowne purchle. Za drugim razem zmienili listwę (podobno miała inną konstrukcję) dodatkowo ta nowa listwa miała gumową uszczelkę dołożoną na całej powierzchni przylegania do klapy.
      Należy tu powiedzieć, że korozja powstaje na skutek tego, że za każdym razem gdy otwierasz klapę ciągniesz w górę za plastikową listwę w której jest klamka, a ta poruszając się nieznacznie wyciera lakier i tak powstają ogniska korozji. Najczęściej są one umiejscowione na krańcach listwy. Gumowa uszczelka, o której wspomniałem powyżej ma za zadanie w pewien sposób amortyzować niewielkie ruchy listwy i zapobiegać tarciu plastikowej listwy o powierzchnię lakierowaną klapy.

      Jeśli chcesz zrobić to porządnie zalecam zastosowanie nowej ulepszonej ramki wraz z uszczelką.

      Siemion
      "Doświadczenie przychodzi z wiekiem, szkoda tylko, że czasami jest to wieko od trumny..."

      Komentarz

      Pracuję...